| CS-Electronic präsentiert den brandneuen CAT PB 1/10 4WD Offroader. Der Schumacher CAT PB wurde zu Ehren des verstorbenen Schumacher-Chefdesigners und ehemaligen IFMAR-Weltmeisters Phil Booth benannt und definiert die Allrad-Performance neu. Der mit Präzision und Leidenschaft gebaute CAT PB vereint moderne Technik mit legendärer Tradition und liefert sofort einsatzbereite Spitzenleistung.
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Der CAT PB verfügt über einen kardangetriebenen Allradantrieb, der explosive Beschleunigung, beeindruckende Effizienz und absolute Zuverlässigkeit auf allen Untergründen bietet. Die optimierte Fahrwerksgeometrie, die verbesserte Antriebsdynamik und der niedrige Schwerpunkt sorgen für ein messerscharfes Handling. Dadurch ist der CAT PB nicht nur rasend schnell, sondern auch selbst im Grenzbereich bemerkenswert einfach zu fahren. Der CAT PB wurde speziell für Rennfahrer entwickelt und bietet intuitiven Zugang und vereinfachte Montagefunktionen. Dadurch wird die routinemäßige Wartung schneller und einfacher als je zuvor. So verbringen Sie weniger Zeit mit Schrauben und mehr Zeit mit dem Gewinnen.
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Eingehüllt in eine aggressive, aerodynamische Karosserie von JConcepts und gebaut aus rennerprobten Materialien, bietet das CAT PB pure Geschwindigkeit, unerschütterliche Stabilität und das Selbstvertrauen, von vorne zu führen.
Der CAT PB 1/10 4WD OffRoad Buggy wird entweder als MOD Spec- oder DIRT Spec-Kit angeboten.
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All New Car Design
• New – (DIRT Spec) Shaft drive system for simplicity and durability with 3 differentials to distribute power more efficiently on low grip tracks. Includes CVD rear Driveshafts and U/J front.
• New – (MOD Spec) Shaft drive system for simplicity and durability with 2 differentials to distribute power plus a FAB (Front Adjustable Brake) unit/Slipper to improve heavy breaking on higher grip surfaces like carpet and astro. Includes U/J Driveshafts front and rear.
• New – Oil filled small diameter differential design with gasket seal for superior sealing, light weight and durable outputs. Small but with great capacity and low centre of gravity.
• New – 80T simple to fit spur gear.
• New – Diff height eccentrics with 5 settings to optimise for all grip levels and handling requirements.
• New – Fast access transmission housings for speedy differential adjustments.
• New – Front & rear U/J (Universal joint) driveshaft’s for durability as well as great bump handling.
• New – Stronger front hub carrier bearing assembly.
• New – Motor mount and layshaft mount alloy housings, with a laser etched fine graduation scale eccentric adjustment for consistent and easy pinion to spur meshing.
• New – Long front wishbone design with moulded anti roll bar ball. Durable large span inner hinge pin bosses for better impact strength.
• New – Rear wishbone for improved flex.
• New – Suspension pills/inserts for track width, roll centre, toe and anti-squat adjustment. This Increases versatility of setting adjustment as it will allow a multitude of positions suiting all conditions.
• New – Front and rear suspension straps/blocks, strong and simple to work on.
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• New – Rear hinge pins, strong and durable.
• New – Rear hub carrier with 7 adjustable heights to tune the wheel stiffness. The camber plate has multiple camber adjustments.
• New – Anti roll bar fitment with easier fitment and matching front and rear anti roll bars.
• New – S2 4mm shock towers with angle adjustment and camber link positioning to meet all handling requirements.
• New – Light weight front bumper design for reduced over hanging weight and material and improve responsiveness of the car. The minimal front bumper offers more clearance on small radius kick up jumps.
• New – 7075- T6 2mm aluminium chassis hard anodised, this chassis is durable, light and narrow keeping the weight inboard.
• New – Composite side-pods for chassis sealing from dirt ingress and chassis stiffening.
• New – Composite centre braces with Carbon fibre top braces for tuneable chassis stiffness.
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• New – Two point angled mounting servo assembly, for lower centre of gravity, easy access, and direct steering response.
• New – Steering centre track assembly, geometry derived from our L1R Recon system. Precise, adjustable and durable.
• New – Speed control carbon fibre tray for easier removal.
• New – 3 position lipo mounting with angled fit for lower centre of gravity. Quick and secure lipo fitment.
• New – Pre drilled tapered shock pistons included.
• New – Jconcepts S2 body, for great styling. A perfect design for all conditions.
• AX037 - Aerox Trident 6.5” wing 1.0mm.
CAT PB-M - KIT
Item No. K222
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