smi
    25.04.2019 SMI XRAY News 
XB8 Graphit V&H Radträger
SMI XRAY News XB8 Graphit V&H Radträger
 
Xray präsentiert einen neuen Kugelgelenk Lenkblock für die Vorderachse, und einen neuen Radträger für die Hinterachse aus Graphit-Composite für den XB8´19 Buggy. Diese leichten und dennoch robusten Teile verwenden ein neues Graphit-Verbundmaterial das unter staubigen Bedingungen eine freie Aufhängungsbewegung gewährleistet und gleichzeitig bei stark unebenen Strecken erhöhte Stabilität und Kurvengeschwindigkeit bietet. Beide Teile sind für größere 8 x 16 x 5 mm Kugellager ausgelegt, um die Zuverlässigkeit und Lebensdauer zu erhöhen. Die Radträger können sowohl auf der linken als auch auf der rechten Seite des Fahrzeugs verwendbar.

• Spezielle Graphitverbundmischung
• Gewährleistet die freie Federung bei staubigen Bedingungen
• Erhöht die Stabilität
• Erhöht die Kurvengeschwindigkeit

352244-G XB8´19 PB Composite Steering Block LB - Graphite
353354-G XB8 Composite Rear Upright LB - Graphite




XB8 PB Steering Block & Rear Upright - LB – Graphite

• Special graphite composite mixture
• Ensures free suspension movement in dusty conditions
• Increases stability
• Increases cornering speed
• For high and very high traction tracks
• Durable
• Reliable

352244-G XB8´19 PB Composite Steering Block LB - Graphite

Lightweight yet ultra-strong front pivot ball steering block molded from specially formulated graphite composite material. Graphite material offers more responsive feel especially on bumpy tracks. Ensures free suspension movement in dusty conditions. Fits larger outside 8x16x5mm ball-bearings for increased reliability and life-span. Suitable for most track conditions, especially for high- and very-high-traction tracks.

353354-G XB8 Composite Rear Upright LB - Graphite

Lightweight yet ultra-strong rear upright molded from special graphite composite material. Features larger outside 8x16x5mm ball-bearing for increased reliability and life-span. Graphite rear upright is very strong and makes the rear of car very stable, yet is very light taking some load off of the rear suspension. Improves bump absorbing and handling on bumpy tracks.

To extend the set-up alternatives, an additional lower roll-center adjustment position was added. Suitable for most track conditions, especially for medium- and high-traction tracks.

The smart design allows the same upright to be used on both left & right sides. The lower suspension pin on which the rear upright sits features 2 shims for wheelbase adjustment.

The rear upright features integrated geometry adjustments including: camber, upper and lower roll center and wheelbase.


© www.smi-motorsport.de   |   Kontakt   |   Impressum